سقف وافل تهران

پروژه صنعتی تحقیقاتی هما فارمد - پردیس

سقف وافل تهران
تعداد طبقات
0
بلندترین دهانه
m 0
عمق خاک برداری
m 0
ارتفاع سازه
m 0
متراژ طبقات (m2)
0

مشخصات پروژه:

نام پروژه: هما فارمد

کاربری: صنعتی – تحقیقاتی

وضعیت: درحال ساخت

کارفرما : شرکت واردات و تولید داروهای خاص همافارمد

شروع ساخت : تابستان 1398

شهر : پردیس

آدرس : پارک علم و فناوری ، انتهای نوآوری 16 ، (جنوب شهرک)

نوع اسکلت (ستون ها) : فولادی

سیستم باربری جانبی : دیواربرشی بتن آرمه ویژه

نوع سقف : دال بتنی وافل مسطح دوطرفه با قالب غیرماندگار وافل حاتم

تیپ خاک : نوع 2

سقف وافل
سقف وافل

شرکت همافارمد در سال 1390 جهت واردات داروهای خاص تاسیس گردید . اکنون این شرکت به این توانایی دست پیدا کرده تا به سمتی حرکت کند که تمامی داروهای موردنیاز را تولید کرده و کشور را از واردات داروهایی جهت مصرف بیماران سرطانی ، قلبی و عروقی و بسیاری از بیماری های خاص دیگر بی نیاز کرده و در صورت امکان به خارج از کشور نیز صادر کند .

با توجه به اینکه این شرکت در زمینه تحقیقات و مباحث آزمایشگاهی نیز فعالیت داشته و قصد دارد تا این فعالیت خود را گسترده تر کند ، طبقاتی از این سازه در اختیار تیم تحقیقات قرارخواهد گرفت . لذا طبیعتاً امکان آتشسوزی در فعالیت های آزمایشگاهی نیز وجود خواهد داشت . همچنین همانطور که مطلع شدید کاربری دیگر این پروژه تولید دارو خواهد بود. ماشین آلات خط تولید ،بخش انبار، اتصالات برق و بی احتیاطی های کارگران حاضر در کارخانه همیشه خطر بروز آتش سوزی های گسترده را میتواند در پی داشته باشد که این مقوله پتانسیل وارد کردن ضربات مهلک و بزرگی به سرمایه های ملی و شخصی را داراست.

این مسئله بسیار مهم باعث شد تا کارفرما از استفاده از هرگونه مواد و مصالح اضافی با جنس پلی استایرن ، پلی اتیلن و … مانند یونولیت و همچنین قالب های ماندگار دیگر … صرفه نظر کند .

سقف وافل
سقف وافل

خوشبختانه قالب های غیرماندگار وافل حاتم توانست نظر کارفرما و مهندسین محترم پروژه را جلب کند . بدین ترتیب هیچ قطعه اضافی پلاستیکی در سقف نخواهد بود تا شعله های آتش را از سقف به طبقات دیگر منتقل کند و موجب ریزش آن شود، یعنی خود سقف مانند یک عایق عمل کرده و درصورت بروز آتشسوزی اطفای حریق آسان تر بوده و خرابی ها به حداقل خواهد رسید.

دلیل اصلی و مهم انتخاب قالب وافل حاتم ، تمایز و برتری آن نسبت به سایر قالب های وافل از نظر مدیرپروژه و تیم مهندسی مجرب همافارمد، استحکام، انحنای کناره های قالب و عدم نیاز به روغن کاری آن بوده تا به راحتی هرچه تمام تر این قالب از بتن خارج شود و نیازی به ضربات اضافی که مسبب واردشدن صدماتی به بتن میشود، نباشد. همچنین برخی قالب های شرکت های متفرقه بدلیل عدم استفاده از متریال های مرغوب، به ناچار نیاز به روغن کاری داشته و این مسئله می تواند خطراتی از قبیل سُرخوردن و سقوط کارگران از سقف به پایین را داشته باشد.

سقف وافل
قالب وافل، سقف وافل

گالری تصاویر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

به دوستانت هم پیشنهاد بده

سقف وافل تهران

Telegram
WhatsApp
اینستاگرام حاتم بنا

در سالن خلیج فارس منتظر شما هستیم