سقف وافل ویلا

پروژه قالب وافل یک طرفه ویلایی محنا

سقف وافل، قالب وافل
تعداد سقف
0
بلندترین دهانه
m 0
عمق خاک برداری
m 0
ارتفاع سازه
m 0
متراژ طبقات (m2)
0

این  ساختمان ویلایی واقع در استان تهران ، شهرستان شهریار ، شهر اندیشه ، فاز سه بوده که عملیات اجرایی آن از تابستان  سال 1398 آغاز گردید . 

سقف وافل
سقف وافل

مشخصات پروژه :

* نام پروژه : محنا

* کاربری : مسکونی

* وضعیت : در حال ساخت

* کارفرما : جناب آقای دکتر قربانی

* شروع ساخت : تابستان 1398

*  پیش بینی اتمام ساخت : زمستان 1399

* شهر : فاز سه اندیشه

* آدرس : میدان آزادی ، خیابان آزادی ، خیابان بوستان ، ابتدا کوچه کاج جنوبی

* نوع اسکلت : بتنی

* نوع سقف : دال بتنی با قالب غیرماندگار یکطرفه وافل حاتم

*ارتفاع اشغال شده : 70/11 متر

*عمق خاکبرداری : 90/2 متر

*عمق فنداسیون : 80 سانتی متر

*تیپ خاک : نوع 2

*تعداد آسانسور : 1 ( هیدرولیکی )

*نما : کلاسیک

*امکانات : جکوزی ، سونا ، استخر ، پارکینگ مسقف ، سرایداری ، جارومرکزی

سقف وافل
سقف وافل

در ابتدا تصمیم بر آن بود که از سقف تیرچه _ بلوک در این پروژه استفاده گردد.

* دلایل تغییر در تصمیم گیری کارفرما به شرح ذیل می باشد :

1_ در صورت استفاده از تیرچه معمولی باید تعداد ستون ها از 11 به 15 عدد میرسید و یک تیر با سه دهانه به آن افزوده می شد.

2_ در صورت اینکه دهانه ها کوچکتر از این بود امکان فراهم کردن فضای کافی جهت ایجاد کاربری پارکینگ و تفریحی (استخر و جکوزی ) در زیرزمین ساختمان وجود نداشت .

3_ کیفیت بالای قالب وافل حاتم و طراحی اولیه سازه نظر کارفرما را جلب کرده بود .

ستون های سازه از فنداسیون از بعد  55 در 55 آغاز شده و در شاه نشین به 45 در 45 ختم میشود . حداکثر میلگرد ستون ها درپایین ترین مقطع 24 شاخه قطر 22 است و در تیپ بندی های مختلف این میزان کاسته شده است و در انتها به 12 شاخه میلگرد 18 می رسد . عمق تیرها نیز 55 سانتیمتر می. در پشت بام (سقف رستوران ) عمق تیرها 50 سانتیمتر می باشد .

در محاسبات سقف نیز قالب های یکطرفه وافل  مدنظر قرار گرفت . آکس قالب ها 60 سانتیمتر بوده و در قسمت تحتانی بین قالب ها سه میلگرد به قطر 12 هر 60 سانتیمتر در پایین و میلگرد 10 نیز هر 30 سانتیمتر تحت عنوان شبکه میلگرد بالای سقف وافل قرار داده شد . طراحی سقف نیز بر مبنای این دتایل انجام گرفته است.

سقف وافل
سقف وافل

عمق فنداسیون 80 سانتی متر ، و عرض آن 1 متر و چهل سانتی متر محاسبه شده است . تعداد میلگردهای فنداسیون نیز 8 و قطر آنها 18 می باشد . برای میلگردهای تقویتی از میلگرد نمره 18 استفاده شده است . طراحی فنداسیون و موقعیت نوارهای آن با توجه به محل قرارگیری استخر و جکوزی انجام گرفته است تا از ایجاد مشکل جلوگیری بعمل آید .

بدلیل وجود خیابان و کوچه در قسمت شمالی و غربی آن نیازی به پیش بینی درز انقطاع در سازه نبوده و در قسمت شرقی آن 6 سانتیمتر فضا جهت نماسازی پیش بینی شده است .

معماری این بنا به سبک کلاسیک طراحی شده که برگرفته از معماری ایرانی_اسلامی می باشد . که در آن از عناصری مانند قوس های مازه دار ماقبل اسلام و قوس های تیزه دار اسلامی در کنار یکدیگر و بصورت ترکیبی استفاده شده است. همچنین طراحی آن متناسب با اقلیم منطقه انجام گرفته است. دهانه های بلند در طراحی داخلی ملک دکترقربانی باعث ایجاد فضای یکپارچه بدون ستون مزاحم شده است . بازدیدکننده هنگامی که داخل فضا می شود با دید بهتری فضای داخلی ملک را نظاره گر باشد و سیرکلاسیون فضای بهتری انجام پذیرد .

در طراحی داخلی سعی شده است همانطور که در نما از المان های نمای ایرانی استفاده شده است، تأمین فضای اندرونی ، بیرونی و تفکیک فضاها به خوبی صورت پذیرفته به گونه ای که وقتی وارد ساختمان میشویم ابتدا به یک  قسمت شش ضلعی اندرونی برخورد کرده که شامل سرویس، کفش کن و ورودی فضا می باشد . سپس داخل فضای اصلی خانه میشویم، آشپزخانه نزدیک ورودی خانه درنظر گرفته شده و علاوه بر آن به نشیمن نیز نزدیک است تا سرویس دهی بهتری صورت گیرد. قسمت پذیرایی با چند پله تفکیک شده که محل پذیرایی مهمانان است.
همچنین در فضای داخلی بنا فضای بزرگی قابل مشاهده خواهد بود که با استفاده از تکنولوژی سقف وافل امکان پذیر بوده است .

گالری

به دوستانت هم پیشنهاد بده

سقف وافل ویلا

اینستاگرام حاتم بنا

شرکت اندیشه بنای حاتم (شماره ثبت 3524) با نام تجاری “حاتم بنا” متشکل از نخبگان علمی و عوامل اجرایی مجرب و دارای تجربه گران بها در صنعت ساختمان و شناخت کامل از انواع مختلف سقف ها و اسکلت ها می‌باشد. بنابر ضرورت استفاده از روش‌های نوین و یافتن روشی با کیفیت و سرعت و ایمنی بالا و همچنین قابل رقابت مالی با دیگر سقف ها با تکیه بر دانش فنی روز و توان اجرایی، قدم به عرصه تولید قالب وافل یک طرفه و قالب وافل دوطرفه و طراحی و اجرای سیستم سقف وافل حاتم نهاده است.

نقشه سایت
logo-samandehi
  • آدرس: شهریار، شهر جدید اندیشه فاز 4، مجتمع اداری تجاری ارغوان، طبقه چهارم اداری، واحد 269 و 270
  •  
  •  
  • ایمیل: HatamBana.Marketing [at] gmail [dot] com
  •  
  •  
  • شماره‌های تماس:

021 – 65353710

0912 – 3365235

0912 – 0192363

0903 – 3232580